Kampaň Hornbach písmena

Zaznamenali jste rozuzlení skandálu resp. kampaně Hornbachu a mizících písmen? Co si o ní myslíte? Vytěžil Hornbach z kampaně s písmeny nové zákazníky, větší povědomí? Zapůsobila kampaň na Čechy stejně jako na zákazníky v dalších zemích, kde kampaň probíhala? 

Hornbach nápadem nezklamal

Prvotní idea je geniální stejně jako většina reklam, které jsem dosud od Hornbachu v posledních letech viděla. Použít písmena, vyvolat „paniku“ přes PR (kupi.cz, Plzeňský deník, německé RND), outdoorovou „reklamu“, šířit videa přes sítě a v televizi, moje marketérská mysl zkrátka zaplesala. 
 
TIP! Mrkněte na další originální videa Hornbachu jako třeba tohle a k němu videa z behind-the-scenes jako tohle a tohle.

Jak to ale bylo od začátku?

V jeden den z 5 prodejen Hornbachu v České republice zmizela písmena. V dalších dnech mizely i v prodejnách u sousedů v Německu, Rakousku a také Rumunsku. V následujících dnech Hornbach už oficiálně vyhlásil pátrací akci po chybějících písmenech a prosil o pomoc své příznivce na sociálních sítích. Ti opravdu začali zaplavovat nejen sociální sítě fotkami a informacemi, že se jedno z písmen objevilo třeba k prodeji na Aukro.cz. Další písmeno bylo k vidění v jednom z vestibulů pražského metra apod. Nejedné chytré hlavičce ale brzy došlo, že Hornbach určitě nevynakládá statisíce za postery v metru jenom proto, aby se jim vrátila písmena v hodnotě pár tisíc korun, předpokládám. Jenže Hornbach dlouho zarytě mlčel.
 

Jak asi celý nápad vznikl?

Úplně jsem si představila, jak ta kampaň vznikla. Kreativní tým  vyslaný do jedné z prodejen s jasným zadáním – vymyslet novou kampaň – zoufale bloumá po prodejně, smutně se loudá mezi regály s barvami, špachtlemi, šroubováky a košťaty a pomalu jim dochází, že tohle bude kampaň typu – oříšek. Po dvou hodinách nepoužitelných nápadů se zhroutí na obrubník na parkovišti před prodejnou a tupě zírají na budovu s tím, že prostě nic nemají. Pak se najednou ozve do ticha:Hej a co ty písmena? To přece zná každej! Nebo si každej domyslí, že to vypadá jako kus loga Hornbachu. Tak co udělat něco s tím? Bingo! 
 
Jak se pak asi tvářili technici na prodejnách, když k nim vedení přišlo se slovy: „Buďte tak hodní a sundejte některý z těch písmen. To je jedno, který. Dejte to do skladu a připravte to k přepravě. Přijede si pro to nějakej influencer nebo co.  Nebojte, za měsíc to máte zpátky.Tak to tam pak nezapomeňte zase dát. No nekoukejte na mě tak blbě, ja sí to nevymyslel!
 
Opravdu by mě zajímalo, jestli to nějak tak probíhalo :)). 
 

Kampaňová videa

V hlavním video spotu Hornbachu, které reprezentovalo celou kampaň, se objevila německá kreativní skupina, která má celý koncept na svědomí. Dále také ve spotu najdete švédského umělce, NEIKED, co si z písmena „O“ udělá na zahradě vířivku. Dalším protagonistou je i sculpture artist, Matyáš Chochola a stand-up comedian Bogdan Pirnau. Ti všichni jasně demonstrují svou ukazují tvořivost a umění.

V případě této kampaně jsem zaznamenala i pár celkem originální videí na TikToku

TIP! Zjistěte, proč je Tik Tok tolik oblíbený a jaké metriky z pohledu markeťáka posty na Tik Tok nabízejí?

A jak to bylo dál?

Co mě ale trochu zklamalo byla návaznost na tuhle skvělou kampaň. Najednou jako by se po mizejících písmenech slehla zem a nastoupila armáda nudy. Jako nad tak skvělý nápad s písmeny nejde jen navázat se „písmena máme zpět a děláme poradenství“. Nebo ještě hůř „máme vše za trvale nejnižší ceny“. Jako já zrovna jsem cílovka a velmi pečlivě si ověřím, kde jsou nejnižší ceny. Za mě nakonec od Hornbachu trochu zklamání. 

TIP! Nezapomeňte si také přečíst o jiné kultovní kampaní, a to o – Hvězdě Orion od všech oken

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek