Sociální sítě v budování značky zaměstnavatele

Předprodej knihy zahájen! Plánovaná distribuce tištěných knih od srpna 2024.

K sepsání této knihy mě přivedly dotazy účastníků mých školení o employer brandingu a HR marketingu. Nejen jim je totiž jasné, o jak zajímavý a funkční prostor pro prezentaci společnosti a komunikaci nejen s kandidáty se jedná. Navíc také brzy již bude generace Z pokrývat až čtvrtinu pracovního trhu. Právě tato generace je známá svou oblibou v chytrých zařízeních a sociálních sítích. 

V marketingu a hlavně content marketingu se pohybuji už přes 12 let a posledních 5 let se zabývám HR marketingem a pomáhám společnostem budovat a hlavně zatraktivňovat jejich značku zaměstnavatele. To zahrnuje mimo jiné vymýšlením a tvorbu strategií obsahové stránky pro malé i velké společnosti. Budování značky zaměstnavatele, HR marketing a nábor obecně je pro mě až fascinující pro svou obrovskou komplexnost a množství stran a faktorů, které do toho všeho vstupují. Právě tyto zkušenosti jsem se rozhodla shrnout do knihy, kterou držíte v rukou. 

Smyslem této knihy je tedy vám detailněji představit způsoby, kterými využívat sociální sítě k tomu, abyste přitahovali zajímavé kandidáty, šířili povědomí o značce zaměstnavatele a efektivně prezentovali vaše firemní hodnoty, kulturu, smýšlení, hodnoty tak, aby případní kandidáti hned věděli, jestli se jedná oboustrannou souhru.

Obsah knihy

  • Současná situace na trhu práce
  • Značka zaměstnavatele
    • Analýza současných aktivit employer brandingu
    • Základní elementy značky zaměstnavatele
      • Employer Value Propositions
      • Firemní kultura
      • Kde kandidáti zjišťují informace o společnosti
      • Kariérní stránky
    • Základní elementy značky zaměstnavatele
  • HR marketing
    • Specifika a definice HR marketingu
    • Employer branding vs HR marketing
    • Role HR v HR marketingu
    • Obsahový marketing na sociálních sítích
      1. Definování cílů
      2. Definování profilu ideálního kandidáta
      3. Komunikační linky
        • Sdílení pracovních pozic na sociálních sítích
        • Storytelling
        • Recyklace obsahu
        • Další tipy na obsah
        • Generace Z jako cílová skupina  
      4. Platformy a formáty 
      5. Publikační plán
      6. Komunikační mix 
      7. Průběžná kontrola zpětné vazby 
    • Interní nebo externí autoři
  • Sociální sítě v budování značky zaměstnavatele
    • Jak získat sledující vašich profilů na sociálních sítích 
    • Přehled a specifika jednotlivých sociálních sítí
      • Facebook
      • Instagram 
      • LinkedIn 
      • Pinterest 
      • Snapchat 
      • TikTok 
      • Threads 
      • X (Twitter) 
      • YouTube
    • Zástupná cílová skupina 
    • Zapojení zaměstnanců
    • Firemní ambasadoři
      • Jak zavést ambasadorský program 
      • Obsah a koordinace jeho publikování
      • Firemní aktivity na podporu ambasadorů
      • Firemní advokáti 
  • Inspirativní příklady úspěšných značek zaměstnavatelů
    • Cisco
    • Google
    • Netflix 
    • Salesforce
    • Hubspot 
    • … další
  • Bonus
    • Když vám dojde inspirace
    • Zapojení newsletterů do obsahové strategie 
    • Sbírání kontaktů do vašeho talent poolu

Více informací o knize

Věděli jste, že 6 z 10 uchazečů o práci aktivně zkoumá firemní kulturu prostřednictvím sociálních médií? Otevřete dveře k novým talentům a vytvořte nezapomenutelný dojem! Sociální sítě nejsou jen platformou – jsou klíčem k úspěšné značce zaměstnavatele. Objevte, jak můžete využít jejich plný potenciál bez ohledu na rozpočet – od organického šíření hodnot a firemní kultury po placenou propagaci, která vám otevírá nové možnosti.

Ještě něco jsem nezmínila? Možná ještě následující:

Počet stran: 260 

O mně

Jmenuji se Petra Vrbová a pohybuji v marketingu už přes 11 let a z toho poslední 4 roky se aktivně věnuji HR marketingu a budování značek zaměstnavatelů. 

Pravidelně školím jako jednotlivce tak celé společnosti. Radí jim, jak zaktraktivňovat značku zaměstnavatele, šířit o ní povědomí a také přitahovat nové zajímavé talenty a udržovat stávající zaměstnance. 

Stojím také za založením společnosti Digital HR Marketing, která poskytuje komplexní online vzdělávání jak v HR marketingu tak employer brandingu.

Kdy bude kniha k dostání

Aktualizováno 17. 6. 2024:

V tuto chvíli ještě absolvuji s korektorkou kolečko textových úprav a dořešuji grafiku obálky knihy. Následuje sazba textu a další případné grafické úpravy.

Plánovaný termín tisku: 17. 7. 2024

Plánovaný termín distribuce tištěné knihy: srpen 2024

Předpokládám, že kniha bude hotová dříve, ale raději „pro sichr“ zůstaňme při zemi. Aktuální informace s vámi vždy nasdílím prostřednictvím newsletteru.

Co o knize zatím řekli?

"Už v úvodních kapitolách Petra jednoduše a lidsky představuje firemní kulturu, její hlavní aspekty a vlivy na naše zaměstnance a fungování firmy. Hned v prvních odstavcích knihy se tak můžeme inspirovat, nacházet možné mezírky v našem fungování a doporučení, jak je vyplnit a především pak tipy, jak třeba na komplexnější audit a jak celkově značku zaměstnavatele posílit. Vzápětí kniha krásně vykresluje roli HR vs. marketingu a jejich vzájemné propojení v rámci HR marketingu a Employer Brandingu. Oceňuji především jednoduchost a lidskost textů, které Petra doplňuje svojí odbornost a zkušenostmi. To vše v krásně naservírovaném souhrnu informací, tipů, příkladů reálných firem a jejich best practices. Velmi oceňuji prostor, který Petra věnovala tomu, co nás může inspirovat a posunout tak dál. To vše doplněné o praktické rady, checklisty a případovky utváří velmi pěkně napsanou a čtivou příručku, která se hodí všem zkušeným i začínajícím HRistům a marketérům, kteří chtějí svoji značku zaměstnavatele posunout hned o několik levelů výš."
Petra Sobotková
CO-FOUNDER & BRAND QUEEN v MidsetMentors
Prodejní formulář je vytvořen v systému SimpleShop.cz.

Odesláním tohoto formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek