Top historická kampaň – Hvězda Orionu do všech oken

Jestliže jsem poprvé uvažovala o tom, že se budu věnovat marketingu, pak to bylo v roce 2001, a to díky kampani – Hvězdná soutěž Orion. Tehdy Česko zaplavily papírové hvězdy v oknech drtivé většiny domácností. Přečtěte si, jak Orion ke kampani přistoupil a jakých dosáhla výsledků!

Pravidla Hvězdné soutěže Orion

Kampaň Hvězdná soutěž Orion byla poprvé spuštěna v roce 2001. V následujících letech proběhlo ještě několik dalších ročníků. Soutěž spočívala v tom, že skoro 4 miliony lidí dostaly do schránek papírovou hvězdu Orion formou neadresného mailingu. Hvězdu bylo nutné vylepit do okna tak, aby byla co nejzřetelněji vidět z okolí. Po dobu celkem 40 dní vybral Orion team každý den 1 domácnost, která hvězdu měla v okně. Následně došlo k počítání toho, kolik má daná domácnost v domě produktů Orion. Za každý dostali 25 tisíc Kč. Výherci mohli denně získat maximálně 100 000 Kč.

Ještě k tomu také člen domácnosti musel správně zodpovědět soutěžní otázku. Každý den byl na televizi Nova krátký sestřih výběru domácnosti a předání výhry. Kdo by si domů nekoupil 4 produkty Orion. Jen tak pro sichr, že by?

Výsledky kampaně

Proto, že kampaň proběhla už poměrně dávno, dostupných dat není pravda mnoho, ale server Marketing & Media uvádí, že tato kampaň zvýšila prodejnost výrobků Orion o 12 %.

Dále jsem ještě dohledala, že v roce 2003 se kampaň přejmenovala na „Čekejte na Vaši hvězdu“. Soutěž měla svou vlastní landing page www.orionhra.cz (dnes vás tato adresa přesměruje na https://www.orioncokolada.cz/).

Tomu říkám branding!

Co jsem dohledala, tak náklady na kampaň zahrnovaly kromě vyplácení výher také výjezd Orion teamu, dále direct mailing, TV reklamy a zapojeny byly pravděpodobně i další reklamní kanály nicméně, komu se nejen tehdy podařilo, aby bylo jeho logo vyvěšeno v okně každé druhé nebo třetí domácnosti?  Na tehdejší dobu, možná i na dnešní dobu se podle mého názoru jednalo opravdu o kampaň s velkým K.

Nechte si ode mně navrhnout kampaň vaší firmě na míru! Zajišťovala jsem propagaci pro takové velikány jako je Jim Beam, Loterie Korunka, Grandhotel Pupp, Edenred nebo ExxonMobil Prague. S employer branding kampaní pro ExxonMobil jsme dokonce vyhráli známou ABSL Diamond Award! Kontaktujte mě pro více informací na info@petravrbova.cz nebo volejte na +420 607 686 367! 

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek