Nedávno jsem spouštěla 2 weby pro nové začínající firmy a díky letům praxe jsem dala dohromady několik bodů, které vám zaručeně pomohou přivést první návštěvníky z ONLINE ZDROJŮ na váš nový web!
1. NEPLACENÉ ZDROJE NÁVŠTĚV
Jestliže jste začínající podnikatel nebo malá firma, není zejména na začátku peněz nazbyt. Oceníte proto přehled neplacených zdrojů návštěv. Vybrala jsem z mého pohledu ty nejefektivnější.
Instagram už delší dobu zažívá boom v počtu uživatelů a hlavně v počtu publikovaných fotek, kterých jsou sta tisíce denně. Založte si profil, vložte do tzv. bia odkaz na váš web, vypublikujte několik reprezentativních fotek se smysluplným textem a teď začíná hra. Dejte se do hledání stránek a lidí, které by potenciálně zajímala vaše oblast podnikání. Můžete začít sledovat fanoušky profilu vašeho konkurenta. I když vás tihle lidi nemusí hned sledovat nazpět, alespoň se o vás dozví. Z mých zkušeností – čím více komentujete, lajkujete a jste zkrátka aktivní, tím rychleji roste váš profil.
Facebook považuji za méně transparentní z pohledu rychlého neplaceného budování fanouškovské základny, nicméně stačí pozvat své současné přátele, aby sledovali váš obchodní profil a hned máte spoustu lidí. Můžete vyhlásit soutěž o nějaké zajímavé ceny, jejíž podmínkou může být sledování vaší Facebook stránky (i když na toto pozor; Facebook tohle nerad vidí). Soutěž a současně stránka se pak skvěle šíří virálně.
TIP: Poměrně dobře také funguje „přelévání“ lidí z jedné platformy na druhou. Například, když svých 1000 fanoušků na vašem osobním Facebooku pozvete, aby lajkovali vaši stránku a 500 z nich se opravdu followery stane, můžete je upozornit na svůj Insta profil. Dejte na Facebook informaci, že soutěžíte na Instagramu a podmínkou je váš Insta profil samozřejmě sledovat.
Tato platforma pro mě není tolik aktuální. Sama ji nepoužívám a jsem toho názoru, že na Twitter se hodí šíření specifičtějšího obsahu, než třeba prodej boho náramků nebo šátků. Může ale také dobře zafungovat, pokud je váš business spíše serióznějšího rázu.
Profesní síť LinkedIn mám hodně ráda. Zvlášť, když se chci dozvědět novinky z mé profese. Právě sem se hodí zejména opět business také serióznějšího rázu. Také je tady ale nutné se vybudovat základnu. Pak publikujte zajímavé, ideálně až kontroverzní články, aby je lidé komentovali a přidávali k postům emotikony. Pak se obsah skvěle šíří.
YouTube, Tik Tok
I díky videím na YouTube a Tik Tok můžete přivést vysoký počet nových lidí na váš web. Jen pozor na cílovky, které jsou u těchto platform diametrálně odlišné.
Prolinky z externích zdrojů
Rozhodně je skvělé se dát do kontaktu s lidmi z vašeho oboru. Ideálně se s nimi sejděte, nechte je nadchnout se nad vašimi podnikatelskými i nepodnikatelskými záměry. Pokud vše dobře půjde, domluvte se na vzájemném prolinkování, sdílení článků na vašich webech apod. Můžete si skvěle promíchat a nasdílet svá publika.
2. PLACENÉ ZDROJE NÁVŠTĚV
Jestliže do svého podnikání chcete „fakt šlápnout“, pak je ideálním řešením do své propagace vložit nějakou tu korunu. Nemusíte ze začátku investovat moc. Můžete začít třeba s denním rozpočtem 100 Kč / den.
Google/seznam reklamy
Ať zvolíte vyhledávací síť reklam, displejovou nebo jejich kombinaci, pořád inzerujete na platformách s obrovským počtem uživatelů. Jako začínající podnikatel/ka není mnohdy peněz nazbyt, ale i reklamy se dají snadno optimalizovat. Jestliže například máte eshop s látkovými pytlíky pro nakupování ovoce, zeleniny a pečiva a jste k dispozici pouze mezi 10-17,00, nemusí vám kampaně běžet brzy ráno a pozdě v noci. Při nastavování vyhledávací sítě reklam dbejte na co nejpřesnější shodu v klíčových slovech. Nemusíte utrácet peníze za prokliky, když lidé třeba hledají látkové pytlíky na bačkory pro děti do školy…jestli je dneska ještě vůbec děti používají 🙂 ).
Reklamy na sociálních sítích
Reklamy zejména na Facebooku a Instagramu (včetně Insta stories) z vlastní zkušenosti považuji za parádně efektivní. U mnohých klientů se mi stává, že se s reklamami např. na Facebooku dostaneme na podstatně nižší cenu za proklik a vyšší konverzní poměr než například z reklam v rámci Google nebo Seznamu. Tohle nejde samozřejmě tak docela zobecňovat. Každá z těchto platforem má jiné uživatele, a proto ani cílení není totožné. Přesto i mně reklama na Facebooku zaujme svou kombinací grafiky a poměrně velkou spoustou informací více než standardní banner na Google.
Vedle už zmíněného Instagramu nebo Facebooku můžete stejně dobře použít i další sociální sítě, jako třeba LinkedIn, Twitter aj.
YouTube
YouTube je také mou oblíbenou platformou na proklikové kampaně. Sice produkce dobrého a poutavého videa může být zdlouhavá a finančně náročnější, z mých zkušeností je poměrně efektivní a velice levná.
3. A další
Influenceři
Ti z vás, kteří na mém blogu nejsou poprvé, už vědí, že na téma influencer marketingu jsem napsala už několik článků. Psala jsem o jeho nedostatcích, přínosech i virtuálních influencerech. Influenceři možná nejsou tak úplně placeným zdrojem reklam, protože můžou propagaci udělat i zdarma, pokud jsou například na nějaké dobročinné akci, nebo za barter.
SEO
Tohle je už trochu jiná kategorie zdrojů návštěv, protože SEO není úplně krátkodobá záležitost. Samozřejmě u svého webu dbejte na to, abyste na něm měli dostatek textu, optimální poměr předem vydefinovaných klíčových slov obsažených v nadpisech a odstavcích apod. Nicméně efekt tohoto zapojování klíčových slov má dopad až spíše v horizontu měsíců, než že by vám články organickým vyhledáváním hned druhý den přiváděly desítky návštěvníků
Na závěr
Důležité je rozhodně připomenout, abyste si na web nasadili nějakou formu počítání návštěvníků – ideálně Google Analytics. A další věcí je, abyste na webu udržovali zajímavý a atraktivní obsah. Jinými slovy – když už si tam lidi přivedete, aby vám obratem neodcházeli, protože je tam nic nezajímá. Přečtěte si, co jsme například nejčastěji organicky hledali v roce 2019!
Nevíte si rady, jak nastavit marketingovou strategii a na jakých platformách inzerovat? Kontaktujte mě!