Nedostatky influencer marketingu v roce 2019

Influencer marketing je v mém běžném pracovním dni často skloňovaným tématem. A ještě nějakou dobu rozhodně ještě bude. Už jsem se věnovala tématu, co vlastně stojí za současným úspěchem influencer marketingu. Navíc na serveru Tyinternety.cz si můžete přečíst můj poslední článek o tom, jak docílit efektivní spolupráce a jak měřit efektivitu propagace skrze influencery.

Předmětem dnešního článku je to, když už si domluvíte spolupráci s influencerem, jak změříte a prokážete výsledky a efektivitu propagace?

Problémy s měřením efektivity propagace

Server eMarketer zveřejnil výsledky výzkumu z ledna tohoto roku týkající se toho, jaké problémy přináší spolupráce s influencery. V tomto článku se zastavíme jen u těch klíčových nedostatků.

ROI

Hlavním problém, se kterým se potýkám i já z pohledu markeťáka, je zejména měření ROI neboli návratnost investice do propagace (57 % respondentů). Jakým způsobem ideálně vyhodnotit efektivitu propagace? Kolik produktů se podařilo prodat díky influencerovi? Jaký vliv měla propagace z pohledu brandingu? Trackování prodejů lze poměrně elegantně vyřešit prostřednictvím unikátního promo kódu, který má influencer pro své followery k dispozici. Ale v poslední době influenceři, se kterými jsem v kontaktu, této možnost spíše vyhýbají.

Budeme se bohužel muset spokojit primárně s metrikami, jako je dosah, počet zobrazení propagačních postů, počet prokliků na web, URL vedoucí na web za použití UTM kódů a počet interakcí na postu.

Fake followers

Dalším podstatným problémem, který nás markeťáky trápí (21 % respondentů) je nábor resp. nákup fake followers čili buďto nereálných nebo totálně neadekvátních followerů našich vytipovaných influencerů. Na první pohled může influencer vypadat parádně s desetitisíci až stovkami tisíc followerů, ale dneska už si můžete poměrně snadno nechat zkontrolovat adekvátnost followerů. Dejte si tu práci a profil influencera si raději prověřte.

Porovnejte taky počet interakcí na postech versus počet followerů. I to vám může hodně napovědět.

Autenticita propagace

Autenticita propagace (13 % respondentů) je pro mě jedno z klíčových témat poslední doby. Snažím se vyhýbat spolupracím, kde influencer jenom tak pózuje s produktem. Na první pohled může být znatelné to, že influencer propagaci nevzal z nějakého přesvědčení o tom, jak skvělý ten produkt je. Naopak si velice vážím těch influencerů, kteří se už při prvotním oslovení zajímají o konceptu služby nebo o detailech produktu, pro který spolupráci domlouvám.

A mnoho dalších

V tomto článku jsem se zaměřila primárně na výkonností stránku propagace skrze influencery. Nicméně během navazování kontaktu, domlouvání nebo realizaci propagace se můžete setkat s řadou dalších potíží. Ať už je to smlouva a podmínky propagace, finanční plnění, plnění termínů na obou stranách nebo jenom obyčejné problémy v komunikaci.

Slyšeli jste už o virtuálních influencerech? Pro mě je toto téma spíš pořád poměrně těžko uchopytelné, ale napsala jsem článek, který virtuálních influencerů týká. Jsou právě oni budoucností influencer marketingu?

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek