47 % populace využívá AdBlockery a jejich popularita stále roste. To potvrzuje i nedávno zveřejněné statistiky serveru eMarketer. Co nás vede k tomu, že už nechceme reklamy na internetu vídat? Jakými strategiemi se lidé reklamám vyhýbají? Dočtete se v dnešním blogu.
Reklamy jsou často nerelevantní a rušivé
Podle serveru Digital Information World využívá více než 47 % populace nějakou formu AdBlockeru. Jako hlavní příčiny uvádí server to, že reklamy připadají uživatelům internetu rušivé, nerelevantní a některé dokonce obsahují viry.
O tom, proč lidem čím dál víc reklamy v „onlajnu“ vadí, jsem už psala v blogu 4 hlavní příčiny úspěchu influencer marketingu. Tam se můžete dočíst, že právě nárůst využívání AdBlockerů nahrává popularitě influencer marketingu.
Jak se uživatelé internetů vyhýbají reklamám
To mě přivedlo k myšlence, jakým způsobem se tedy lidé vyhýbají reklamám? Server eMarketer.com zveřejnil v září tohoto roku statistiky ohledně strategií proti zobrazování reklam na internetu. Statistiky porovnávají tyto strategie v roce 2018 a 2019.
Počet využití AdBlockerů meziročně vzrostl o 10 % na hodnotu 48 %. Z toho plyne, že téměř každý druhý uživatel internetu podle této studie používá jakoukoli formu AdBlockeru.
Zajímavý je také fakt, že 47 % uživatelů internetu dokonce změnilo své návyky chování na internetu jenom proto, aby se vyhnuli reklamám.
5% meziroční nárůst je také vidět v trendu hledání nových způsobů, jak reklamy blokovat.
Všimli jste si už, že YouTube přišel s placenou premium verzí, kde se vám reklamy nebudou vůbec zobrazovat? Mrkněte, jaké výhody tahle verze nabízí.
Češi jsou přesyceni reklamou
Zaujal mě také výzkum publikovaný v Marketing Journal, který prezentuje výsledky toho, jak lidé v roce 2019 vnímají reklamu obecně. Češi se cítí přesyceni reklamou zejména na televizních kanálech a dále pak samozřejmě na sociálních sítích. Přímou úměrou jak roste počet jejich uživatelů, tak je i vnímán nárůst reklam, které 57 % lidí ze vzorku vnímá negativně.
Jak lidi nezahlcovat?
Za klíčové (rozhodně ne jediné) cesty, jak lidi nezahlcovat reklamou, považuji následující:
- pokud placená reklama, pak co nejpřesněji zacílená;
- pokud influencer, tak ideálně mikro influencer zaměřený na svou specifickou oblast, které se věnuje;
- dále dbejte na kvalitu sdělení i kvalitu grafického zpracování reklamy;
- udržujte v reklamách rozumnou frekvenci na zobrazení.
Jestliže se svou značkou teprve začínáte, přečtěte si, jak na váš web přivést první návštěvníky, a to jak placenou tak neplacenou formou!