Trendy v interní komunikaci v 2024

K tomuto tématu mě přivedl jeden z dotazů na mém webináři o interní komunikaci v budování značky zaměstnavatele, který jsem uspořádala s IT architektem, Vojtou Blejchařem, a to jaké trendy můžeme v roce 2024 v této oblasti očekávat. Tak pojďme na to! 

Videoobsah a livestreaming

Videoobsah zůstává silným trendem i v roce 2024. Firmy budou čím dál více využívat livestreaming k prezentaci novinek, town-hallů, firemních akcí a školení nebo různých kurzů. To je parádní cesta k rychlému a efektivnímu šíření informací napříč organizací a hlavně poskytuje zaměstnancům jednoduchý a snadno konzumovatelný přístup k novinkám atp.

Zvýšení angažovanosti zaměstnanců

Podle údajů z prosincové Datové snídaně ještě tehdejšího LMC se zvýšil podíl demotivovaných a nespokojených lidí, a to na hodnotu 40 %. A co víc, zvýšil se také o 15 % počet reakcí na volné pozice a stejně jako počet unikátních kandidátů, a to o 7 %!

To může znamenat velký problém! Možná to jsou taky vaši zaměstnanci, kteří se cítí frustrovaní a nespokojení. Z logiky věci nebudou ani neangažovaní.  Budou pravděpodobně méně produktivní, možná protivní na vaše zákazníky nebo klienty a celková produktivita společnosti pravděpodobně nejenže neporoste, ale bude spíš  klesat.

Jsem MOC ráda, že si toto firmy začínají čím dál více uvědomovat a pracují na spokojenosti, informovanosti a hlavně zvýšení angažovanosti zaměstnanců. 

TIP! Zjistěte více o využití storytellingu při budování značky zaměstnavatele v tomto článku

Zaměstnanecké ambasadorské programy

Opět se dostáváme k tématu interní komunikace a tu může skvěle podpořit zakládání a správa programů zaměstnaneckých ambasadorů. Může to taky  posílit vnímání firmy jako atraktivního zaměstnavatele. Totiž když vaší zaměstnanci aktivně sdílí své pozitivní zkušenosti s prací ve firmě, může to přilákat nové talenty a hlavně udržet stávající zaměstnance. Krásně to pak budí v ostatních zaměstnancích pocit hrdosti, že pracují zrovna ve vaší firmě. Pokud samozřejmě máte podchycenou kvalitu zaměstnanecké zkušenosti.

TIP! Už na konci března letošního roku (2024) spouštím na mém separátní projektu online kurz o zaměstnaneckých ambasadorech

Personalizovaná komunikace

S rostoucím množstvím dat budou firmy schopny lépe personalizovat interní komunikaci pro každého zaměstnance nebo je alespoň efektivně segmentovat.

Od doporučení relevantního školení až po individuální zpětnou vazbu na pracovní výkon, personalizace pomůže zlepšit angažovanost zaměstnanců a jejich produktivitu.

S tím souvisí i to, jaké kanály k jednotlivým příjemcům informací využíváte. K tomu skvělé slouží tzv. internal communication matrix neboli matice interní komunikace viz obrázek vpravo. Udělejte si audit toho, jestli skutečně dané kanály využíváte pro ty správné cílové skupiny a jestli jim tam dáváte obsah pro ně relevantní.

Mobilní aplikace

Mobilní aplikace se stávají stěžejním prvkem v interní komunikaci. Zahrnují funkcionalitu jako chat, sdílení dokumentů, plánování schůzek a další. V roce 2024 budou tyto aplikace stále sofistikovanější a lépe přizpůsobené potřebám zaměstnanců.

Umělá inteligence a chatboti

Znovu a po milionté … další opakování ode mně už asi není potřeba vzhledem k tomu, že se to na nás hrne ze všech stran.

TIP! Mrkněte na můj článek o AI v Employer brandingu!

Pravidelnost a transparentnost

Pravidelná a transparentní komunikace posiluje důvěru, zapojuje zaměstnance, buduje společnou identitu a podporuje inovace. Jak už jsem se zmínila, z dat konce roku 2023 víme, že roste nespokojenost a demotivovanost (ano, tohle slovo podle slovníku opravdu existuje, taky jsem se divila) zaměstnanců. Naštěstí jedno moudré pravidlo říká, že informovaný zaměstnanec je spokojený zaměstnanec. Ví, kdo je, co dělá, co je jeho zodpovědností, na koho se může kdy obrátit a jak přispívá k naplňování mise a byznys plánu. Transparentnost toto všechno ještě více podtrhuje. Nebraňte se jí.

Platformy pro podporu zaměstnaneckého zážitku

Tyto platformy se čím dál více stávají standardem pro podniky, které se snaží zefektivnit své komunikační úsilí a zároveň zvýšit celkovou angažovanost zaměstnanců. Mění způsob sdílení informací a interakci zaměstnanců v rámci organizace tím, že integrují různé komunikační kanály do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní.

Platformy v této oblasti vynikají schopností konsolidovat více aspektů interní komunikace. Tato integrace zahrnuje vše od tradičních e-mailů a rychlých zpráv až po sofistikovanější funkce.

Slouží to jako jednotné místo, kde mohou zaměstnanci nejen přijímat informace, ale také přispívat svým názorem – v konečném důsledku tak vytvářejí dynamičtější a interaktivnější pracovní prostředí.

Doufám, že se mi podařilo vypíchnout a hlavně vám vysvětlit trendy v interní komunikaci pro rok 2024, jak to vnímám já a co si všímám v zahraničních firmách a různých zdrojích. Ještě pro vás mám jeden tip, a to, jak motivovat technické kolegy k tomu, aby se stali vašimi firemními ambasadory, což může být celkem oříšek.

Pokud se vám moje tvorba líbí, ráda bych vás pozvala k návštěvě mé ESHOP sekce, kam přidávám nové kurzy a další digitální produkty. 

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek