Jak sledovat vývoj vaší značky zaměstnavatele

Sledování vývoje vaší značky zaměstnavatele a HR marketingu, je důležitým krokem k pochopení, jak jste vy jako společnost vnímána mezi potenciálními kandidáty na trhu práce. Získání přehledu o tom, jak se váš zaměstnavatelský obraz vyvíjí, vám umožní identifikovat silné stránky a oblasti, které je třeba zlepšit. V tomto článku se podíváme na několik klíčových ukazatelů, které vám pomohou sledovat vývoj vaší značky zaměstnavatele.

TIP! Váháte nad tím, jaký je rozdíl mezi Employer brandingem a HR marketingem? Přečtěte si v mém článku, jak to všechno je!

Jak zjistit stávající stav?

Na mých školeních vždycky zdůrazňuji, že než se vůbec do cíleného budování značky zaměstnance pustíme, je naprosto nutné si „dát ruku na srdce“ a ověřit, kde jste teď. Jak zjistit to, na jaké úrovni vaše značka zaměstnavatele je? Níže uvádím několik způsobů, jak si můžete udělat poměrně jasný obrázek.

Porovnání s konkurencí

  • Zajímejte se o to, jak vás a podobné firmy hodnotí uživatelé, například na webu Glassdoor.com nebo Atmoskop.cz. Sledujte, co se o vás říká a zjistěte, jestli vaše konkurence pracuje na budování značky zaměstnavatele. 

Stav vaší kariérní stránky

  • Pokud už máte kariérní stránky, zhodnoťte, jak dobře jsou zpracovány. Projděte si informace, které tam uvádíte, a také své inzeráty na pracovních portálech. Zaznamenejte si, co je potřeba změnit, doplnit nebo aktualizovat, aby vaše stránky byly atraktivní, dobře reprezentovaly značku zaměstnavatele a hlavně ukazovaly atmosféru mezi zaměstnanci a pracovní prostředí.
  • TIP! Které kariérní stránky vítězí u mně? Rozhodně Effectix, dále Burger King a dále mojí oblíbenci, Policie ČR

Zpětná vazba od kandidátů

  • Sbírejte zpětnou vazbu od kandidátů, a to i od těch, kteří se rozhodli pro jinou společnost. Poskytne vám to cenné informace o tom, jak vás kandidáti vnímají a co je přimělo vybrat jinou možnost. Můžete využít interní dotazníky spokojenosti nebo zvolit některé z chatbotových řešení.  

Pohled současných zaměstnanců

  • Zjistěte, jak vás hodnotí současní zaměstnanci ať už jsou to nováčci, nebo seniorní kolegové, kteří mají hlubší povědomí o vaší společnosti. Můžete provést interní dotazníky spokojenosti nebo staré dobré rozhovory s vybraným vzorkem zaměstnanců.

Názor bývalých zaměstnanců

  • Při odchodu zaměstnanců nezapomínejte na výstupní dotazníky a pohovory a snažte se získat jejich zpětnou vazbu.

Monitoring sociálních sítí

  • Sledujte, co se o vás píše v různých diskuzích a na sociálních sítích obecně. Využijte nástroje pro tzv. social listening a monitoring médií a diskuzí, abyste získali ucelený obraz o tom, jak se o vás mluví online.
  • TIP! Podívejte na 6 trendů v HR marketingu, se kterými se v letošním roce můžeme potýkat!

Klíčové ukazatele úspěchu

Které ukazatele vám nastíní to, jestli se vnímání vaší značky zaměstnavatele zlepšuje?

1. Vyhledávání vaší značky

Vyšší počet vyhledávání v internetových vyhledávačích může naznačovat zvýšený zájem o vaši společnost (samozřejmě za předpokladu, že vaše všechny ostatní nejen promo aktivity se nemění). Sledujte klíčová slova spojená s vaší společností, jako je název společnosti nebo pracovní pozice, a sledujte, jestli evidujete jejich meziměsíční navyšování.

2. Návštěvnost kariérní stránky

Zvýšená návštěvnost kariérní stránky je jasným signálem zájmu o pracovní příležitosti ve vaší společnosti. Můžete sledovat, kolik návštěvníků přichází na tuto stránku, kolik času na stránce tráví a zda se z nich stávají potenciální uchazeči. Kvalitní kariérní stránka může přilákat talenty a zlepšit vnímání vaší značky zaměstnavatele.

TIP! Udělejte si pořádek v tom, jaká je role HR a marketingu v HR marketingu

3. Počet kliků na pozice

Zvyšování počtu kliků na pracovní pozice naznačuje zvýšený zájem uchazečů o pracovní příležitosti ve vaší společnosti. Můžete také sledovat, které pracovní pozice přitahují největší pozornost, což vám umožní cílit vaše náborové úsilí a marketingové aktivity.

4. Návštěvnost webových stránek

Zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek naznačuje zvýšený zájem o vaši společnost. Můžete sledovat celkovou návštěvnost webu, ale také byste měli věnovat pozornost specifickým stránkám, jako je kariérní sekce. 

 

5. Počet zaslaných životopisů

Sledování tohoto ukazatele vám poskytne informaci o tom, jak dobře oslovujete potenciální uchazeče a jak atraktivní je vaše nabídka pracovních míst. Pokud zaznamenáte nárůst počtu zaslaných životopisů, znamená to, že získáváte větší zájem a zvyšujete svou konkurenceschopnost na trhu práce.

6. Počet zobrazení profilu na sociálních sítích

Sledujte počet návštěv vašich profilů na sociálních sítích, počet sledujících a  zájem o příspěvky. Vyšší angažovanost a zvýšená návštěvnost vašich profilů na sociálních sítích mohou naznačovat pozitivní vnímání vaší společnosti.

TIP! Na LinkedIn přejděte na profil vaší společnosti a přejděte do záložky – Analytics – a tam už jen vyberte možnost – Visitors.

TIP! V případě Facebooku si na vaší firemní stránce zvolte v levém menu možnost Insights – a pokračujte na výběr možnosti Results. Tam už uvidíte porovnání.

7. Zvýšený počet interakcí na sociálních sítích

To, že bude sledovat vyšší počty interakcí na vašich sociálních sítích, jako jsou lajky, komentáře, sdílení a retweety, ukazuje na zvýšenou angažovanost uživatelů a zájem o vaši společnost. Aktivní a interaktivní přítomnost na sociálních médiích vám umožní posilovat povědomí o značce zaměstnavatele, šířit váš obsah virálně a budovat si loajální komunitu uchazečů o zaměstnání.

TIP! Sociální sítě jsou skvělým místem nejen komunikaci, ale jsou také cenným nástrojem pro posílení vašeho náboru a značky zaměstnavatele. Přečtěte si, jak na to, a využívejte potenciál sociálních sítí naplno.

Sledování vývoje značky zaměstnavatele je důležitým procesem, který vám umožní získat přehled o vnímání vaší společnosti na trhu práce. S těmito klíčovými ukazateli, které jsme si v dnešním článku představili, budete mít lepší povědomí o tom, jak se vaše značka zaměstnavatele vyvíjí a jak na ni potenciální kandidáti na trhu práce reagují.

TIP! Odebírejte můj newsletter a každý měsíc vám do mailu přistane nová várka mých tipů a doporučení.

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek