Sociální sítě jsou skvělým místem nejen komunikaci, ale jsou také cenným nástrojem pro posílení vašeho náboru a značky zaměstnavatele. Přečtěte si, jak na to, a využívejte potenciál sociálních sítí naplno.
1. Začněte výběrem správné platformy
Každá platforma je specifická vzhledem k uživatelské základně. K tomu se také vážou i různé způsoby, jakými uživatelé interagují s obsahem. Dobře si promyslete, která platforma vám dává smysl s ohledem na váš obor, kde máte šanci oslovit vaše zaměstnance nebo potenciální zaměstnance, a zaměřte se na ně. Pozor, základním pravidlem v knize Jak na sítě je – nebuďte nutně na VŠECH sítích, ale vyberte si jen ty, které vám dávají smysl, a o které budete mít skutečně kapacity se starat. Pod to se podepisuji i já!
2. Definujte si strategii obsahu
V druhém kroku se zaměřte na strategii obsahu. Jak jsem už zmiňovala, obsah vždycky přizpůsobte dané platformě, formátům a publiku, které je na platformě zastoupené. Publikujte obsah, který je relevantní pro vaši komunitu a měl by přilákat vaši cílovou skupinu potenciálních kandidátů. Vytvořte si jasný komunikační plán. Toho se držte a s pravidelnou frekvencí obsah publikujte.
TIP! Kdo má vlastně určovat směr komunikace HR marketingu? Je to marketingové oddělení nebo HR? Přečtěte si, jak to je!
3. Pravidelně publikujte
Nezapomeňte, že sociální média jsou dynamickým prostředím, co vyžaduje pravidelnou aktivitu! Pravidelné publikování relevantního obsahu může pomoct udržet zájem vaší cílové skupiny. Nezapomínejte také včas reagovat na případné komentáře a podněcovat komunitu k lajkům a komentářům.
TIP! Přečtěte si má doporučení jak na tzv. Content Morphing neboli recyklování obsahu pro různé platformy.
Nenapadá vás, co byste mohli publikovat? Sestavte si jasné komunikační linky, které můžou zahrnovat třeba následující body:
Novinky ze společnosti
Zveřejňujte fotky z různých akcí ve vaší firmě! Může se jednat o firemní oslavy, charitativní akce, školení, sportovní aktivity nebo třeba předávání dárku kolegovi, který slaví narozeniny. To všechno vaší komunitě dá jasně najevo vaši angažovanost a zájem o zaměstnance.
Pracujte na pozitivní image zaměstnavatele
Vaše značka zaměstnavatele by měla být z logiky věci založena na pozitivním obrazu zaměstnavatele. Buďte transparentní a sdílejte informace o tom, co pro své zaměstnance děláte. Vytvořte prostor pro komunikaci s vašimi zaměstnanci a poskytněte jim platformu pro sdílení svých zkušeností s prací v vaší firmě.
Sdílejte success stories
Sdílení příběhů o úspěšných zaměstnancích nebo týmech může zajímavě a rozhodně efektivně posílit vaši značku zaměstnavatele. Ukážete tím, jak vám na vašich zaměstnancích záleží, že jak je podporujete v jejich úspěších a dokážete je za úspěchy patřičně ocenit!
TIP! Připomeňte si, jaký je rozdíl mezi HR marketingem a Employer Brandingem!
Budujte a vzdělávejte komunitu
Věnujte se tématům z vašeho oboru. Můžete pravidelně informovat vaši komunitu o aktuálním dění ve vašem oboru, učit je inovativním přístupům a celkově je vzdělávat. Budete pak platit za relevantní zdroj informací a můžete tak snadněji přilákat nové talenty.
4. Monitorujte zpětnou vazbu
Sociální média můžete brát jako zajímavý zdroj zpětné vazby jak od vašich bývalých, současných zaměstnanců (i když asi víc zřídka), tak potenciálních budoucích zaměstnanců. Sledujte komentáře a další reakce. Pomůže vám to zjistit oblasti, které potřebují zlepšení. Občas se i mně u propagace nějaké pozice stalo, že bývalí zaměstnanci v komentářích pod reklamou odrazovali potenciální kandidáty z různých důvodu od práce v dané firmě.
5. Měřte svůj úspěch
Stanovte si měřitelné cíle, jako je počet sledujících, míra interakce, zmínky, zobrazení, dosah, prokliky a konverze, a pravidelně svůj pokrok sledujte a vyhodnocujte.
TIP! Neusínejte na vavřínech a jděte s dobou! Přečtěte si, jaké trendy v HR marketingu můžeme v letošním roce očekávat!
Teď už víte, jak sociální sítě do HR marketingu a Employer brandingu zapojit, více co publikovat, co vyhodnocovat, tak hurá do toho! Už ať jste love brandem stovky lidí a potenciálních kandidátů! Ještě jedna poznámka – důležitá je autenticita. Prezentujte se tak, jak to skutečně u vás chodí. Když budete vše prezentovat v růžových barvách, nakonec vyjde na povrch, pokud to není pravda. Potenciální kandidáti si o vás udělají svůj obrázek a současným zaměstnancům úsměv na tváři taky nevykouzlíte.
A víc už neprozradím, ať se máte co naučit v mém kurzu o HR marketingu, který se koná už příští čtvrtek 4. 5. od 10:00!