Duben jsem se rozhodla věnovat hlavně obsahovému marketingu. To je totiž něco, co mě nejvíc baví, a co si myslím, že mi nejvíc jde. Tentokrát se podíváme na tzv. Content morphing. Na tenhle výraz jsem narazila úplně náhodou v jednom pracovním inzerátu a hned mě zajímalo, jak to využít v rámci HR marketingu a Employer brandingu. Co že to vůbec je?
TIP! Když už jsme u toho, víte jaký je rozdíl mezi HR marketingem a Employer brandingem? Přečtěte si o tom více tady.
Co je Content Morphing?
Content morphing znamená jednoduše přeměnu obsahu a popisuje proces přetváření a adaptování stávajícího obsahu do různých formátů a kanálů, přičemž je potřeba pokaždé přidat danému obsahu určitou hodnotu pro koncového uživatele. Jednoduše řečeno prostě recyklujete obsah. To se liší podle toho, kde, pro jakou cílovku a jakou formou budete obsah recyklovat.
Content Morphing umožňuje maximalizovat využití stávajícího obsahu, což šetří čas a náklady na tvorbu nového obsahu. Toto oceníte zejména v employer brandingu – jestliže totiž nevíte, co pořád postovat, jakým tématům se pořád třeba na sociálních sítích věnovat, pak tu máte recyklovaný obsah na zlatém podnose. Cílem content morphingu je tedy v tomto případě maximalizovat využití stávajícího obsahu a zvýšit jeho dosah, takže se dostane k co nejširšímu publiku a ještě jen s malou časovou dotací případně náklady.
Jak Content morphing využít v Employer brandingu
Jedním z klíčových faktorů úspěšného Employer Brandingu je vytvoření a distribuce relevantního obsahu, který osloví stávající zaměstnance i potenciální kandidáty. Právě tady se vám bude Content morphing hodit!
TIP! Přečtěte si, jaké trendy můžeme v HR marketingu očekávat v roce 2023.
Příklady Content Morphingu
Například pokud vytvoříte blogový příspěvek nebo video, můžete využít techniku content morphing a přetvořit tento obsah do různých jiných formátů, aby se dostal k novým publikům. Můžete například převést blogový příspěvek na prezentaci, rozdělit video na desítky krátkých citací, které se budou sdílet na sociálních sítích a podobně.
TIP! Kdo by měl plánovat obsah pro sociální sítě, blogy atd.? Je to makretingové nebo HR oddělení? Přečtěte si více o roli HR v HR marketingu.
1. Rozdělení textového obsahu na menší kousky pro sociální sítě
Pokud máte rozsáhlý textový příspěvek, můžete tyto podklady rozložit na menší kousky, které budou snadněji konzumovatelné na sociálních sítích. Vytvořte například několik citací a kratších postů pro Instagram, LinkedIn a Facebook. Co takhle obsah zrecyklovat formou seriálu? Text, ze kterého vycházíte můžete rozdělit do několikadílného seriálu ideálně pro LinkedIn.
Tyto menší kousky mohou být zaměřené na specifické aspekty značky, vaše hodnoty a cíle nebo na vysvětlení benefitů pro zaměstnance.
2. Převedení videa na text
Jestliže jste natočili rozhovor s některým z vašich zaměstnanců, nabízí se převést ho i do psané podoby, prolinkovat ho odkazy na vaše další články, kariérní stránku nebo rovnou na volné pracovní pozice.
POZOR! Pokud jste se dostali k opravdu hodnotnému obsahu, přetvořte ho podoby PR článku a nakontaktujte s tím různá média a novináře.
3. Přetvoření textu na video
Například, můžete vytvořit animované video nebo video vyloženě s „herci“ – s vašimi kolegy. To vše bude skvěle vizuálně prezentovat klíčové body textu, ze kterého vycházíte.
4. Podklad pro ambasadory
Jak už určitě dobře víte, příspěvky (zejména na LinkedIn) publikované ze soukromého profilu se šíří podstatně lépe než z firemní stránky. K tomu můžete skvěle využít profily vašich firemních ambasadorů a přichystat jim z recyklovaného obsahu podklad pro jejich příspěvky a opět tak napomoct šíření obsahu o vás jako zaměstnavateli.
TIP! Pokud ještě nemáte ve firmě spuštěný ambasadorský program, nebo si s tím nevíte rady, stáhněte si můj e-book, kde se všechno dozvíte!
5. Využití obrázků a infografiky
Pokud máte obsah, který je plný statistik a dat, můžete jej převést na infografiku. Ty jsou totiž pro svou přehlednost a vizuální atraktivitu velmi populární a snadno sdílitelné na sociálních sítích.
6. Vytvoření e-booku
Jestliže jste s některým z vašich kolegů udělali rozhovor, který obsahuje nějaké tipy, rady a doporučení, zkuste tomu dát formu a vydejte vše jako e-book.
Pokud bude e-book opravdu hodnotný, vytvořte si jednoduchou podstránku, kde za jeho stažení budete požadovat emailové adresy. Díky tomu si můžete začít budovat zajímavou komunitu příjemců případných newsletterů.
7. Zdroj informací do newsletterů
Pokud pravidelně komunikujete s vaší komunitou, nezapomínejte zařadit odkazy na nové blogy i do případných newsletterů. Čtenáře nejenže docílíte toho, že je dostanete na web, ale máte i prostor jim připomenout vaše služby/pracovní nabídky/novinky/…. prostřednictvím prolinků v samotném textu.
Content Morphing vám nejenže ušetří čas s vymýšlením stále nového obsahu, ale díky zapojení různých formátů a kanálů můžete jako zaměstnavatelé oslovit různé cílové skupiny, vytvořit personalizovaný obsah pro potenciální kandidáty a posílit vaše spojení se zaměstnanci.