Metriky u Tik Tok příspěvků

Tik Tok (původně Musical.ly) je podle posledních statistik nejrychleji rostoucí sociální sítí na světě. Proč je Tik Tok tolik oblíbený a jaké metriky z pohledu markeťáka posty na Tik Tok nabízejí?

K čemu je dobrý Tik Tok a kdo ho používá?

Tik Tok je oblíbený hlavně proto, že dává svým uživatelům se kreativně vyjádřit. Na tuhle platformu přidávají její uživatelé krátká maximálně 15 vteřinová videa většinou doplněná hudbou.

Po světě už Tik Tok získal více než 500 milionů aktivních uživatelů a dokonce se vyšplhal na 6. pozici v počtu stažení. Ze zveřejněných statistik vyplývá, že mezi uživateli převažují muži (56 %). Uživatelé jsou nejčastěji ve věku 16 – 24 let. Přestože i Tik Tok stejně jako jiné sociální sítě mají věkové omezení, některé výzkumy ukazují, že více než polovina uživatelů jsou ve věku 13 – 24 let.

Propagace na Tik Tok platná pro Českou republiku

Průběžně kontroluji možnosti placené propagace na Tik Tok. Odpověď od platformy je stále stejná, a to, že pro Českou republiku ještě placená propagace není možná.

Jestliže Tik Tok už využíváte a reklamy tam vidíte, údajně to může být způsobeno buďto tím, že systém vyhodnotil, že teď nejste v České republice, a tak vám reklamy zobrazí, anebo se vám zkrátka zobrazovaly reklamy, které Tik Tok v současné době teprve testuje. Z pohledu markeťáků máme smůlu pokud jde o placenou reklamu, která by se zobrazovala v České republice.

Jinou variantou propagace na Tik Tok je jít standardní formou oblíbené a rozšířené spolupráce skrze influencery. Už teď jsou na Tik Toku přítomní influenceři s obrovskými počty sledujících a interakcí. Někteří jsou společně s Tik Tok velice „známými“ i na Instagramu. Možností je tedy provázat propagaci s influencerem přes obě platformy.

Metriky u Tik Tok postů

Ať už publikujete příspěvky ze soukromého profilu, nebo v rámci propagace, většinou vás určitě zajímá, jak si posty stojí. Jak se k metrikám na postu dostat a jaká čísla vlastně ukazují?

U každého postu při kliknutí na 3 tečky v pravém dolní rohu každého postu vyskočí následující nabídka – sdílení ve zprávě, přes Instagram, Facebook, Whatsapp, anebo sms. Co nás ale nejvíc zajímá je možnost pod sdílecími ikonami, a to – Analýzy.

Metriky na Tik Tok zobrazují počet interakcí – konkrétně počet srdíček, komentářů a sdílení, ale také počet zobrazení videa.

Tik Tok také u videí nabízí přehled průměrné doby sledování videa a celkový čas, kteří uživatelé Tik Tok při sledování videa strávili.

Metriky také zobrazují typy zdrojů zhlédnutí videa. Těmi jsou:

  • Pro tebe (doporučená videa; první možnost v menu Domů)
  • Sleduji (posty od profilů, které sledujete; druhá možnost v menu Domů)
  • Objevte (vyhledávání témat, hashtagů a uživatelů Tik Toku)
  • Zvuk
  • Hashtag
  • Osobní profil

Dále ještě statistiky nabízí přehled lokalit uživatelů, kteří zhlédli video.

Ještě s Tik Tok počkáme?

Jestliže se do propagace přes Tik Tok nehrnete, můžete zkusit třeba jiný nový trend, a to propagaci skrze virtuální influencery. Přečtěte si taky, proč je podle mého názoru influencer marketing tak populární a stále poměrně efektivní.

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek