Krizová komunikace v HR marketingu

Ve chvíli, kdy zapracujete na Employer brandingu a HR marketingu a začnete být vidět, připravte se nejen na pozitivní, ale i negativní reakce! Krizová komunikace je stejně důležitá jako jakýkoli jiný výstup, který publikujete jménem vaší společnosti.

V tomto článku jsem zpracovala několik doporučení, jak se vypořádat s negativními komentáři a hejty, které se můžou objevovat jednak v souvislosti s vašimi příspěvky a reklamami na sociálních sítích nebo pod příspěvky vašich ambasadorů.

TIP! Nezapomeňte si stáhnout můj e-book o tom, jak nastavit ambasadorský program ve vaší firmě. 

Hlavně žádnou paniku

Zejména pro nováčky ambasadory bývá náročné se vyrovnat s hejty pod jejich příspěvky. ALE nepanikařte! Nejdříve se nadechněte, znovu si přečtěte kritiku a vyhodnoťte, jestli zde vidíte prostor pro diskusi, nebo jestli se jedná o „irelevantní výkřik do tmy“. Pokud je hejt opravdu „mimo“, zvažte jeho smazání. 

Vytvořte krizový plán

Na mých školení také doporučuji, aby organizace měla připravený krizový plán pro případ, že se negativní komentáře a hejty objeví. Tento plán by měl obsahovat postupy pro rychlé a efektivní řešení situace!

Předvídejte

Pravděpodobně nejste na trhu práce od včera, takže některé problémy a hejty se dají předvídat dopředu. V jedné kampani v náboru modrých límečků se pod reklamami začaly objevovat hejty, které měly odstrašit potenciální kandidáty z důvodu špinavého pracovního prostředí. Pro místní náboráře tohle samozřejmě nebyla novinka a v návaznosti na to skutečně firma zareagovala nápravnými opatřeními. V komentářích jsme poděkovali za zpětnou vazbu a hejtry informovali o tom, že společnost pracuje na zlepšení čistoty pracoviště a že je náboráři rádi po výrobě osobně provedou.

Zůstaňte profesionální

Je důležité zachovat si chladnou hlavu a profesionální přístup, i když se někdo chová nepřátelsky. Neodpovídejte na negativní komentáře agresivně nebo sarkasticky, protože to může jen situaci zhoršit. Namísto toho zůstaňte klidní, za názor poděkujte a respektujte názory ostatních.

Odpovídejte na kritiku

Je důležité reagovat na negativní komentáře a kritiku, protože to ukazuje, že organizace naslouchá svým zaměstnancům a zákazníkům. Pokud se jedná o oprávněnou kritiku, měli byste být připraveni na to, aby situaci řešila!

Budujte pozitivní vztahy s fanoušky a zaměstnanci

Je to právě budování pozitivních vztahů s fanoušky a zaměstnanci, které mohou pomoci minimalizovat šíření negativních zpráv o organizaci. Pravidelně se svými fanoušky a zaměstnanci komunikujte a budujte s nimi vztahy založené na důvěře a respektu.

Přenechte to odborníkům

V případě, že si nejste jisti v kramflecích a spíše odpověďmi na hejty situaci ještě zhoršujete, najměte si odborníka na community management.

Nedá mi to nezmínit mezi marketéry pověstnou aféru s hejtry v Bageterie Boulevard. Excelovala tady community managerka Daniela. Dali si čas na vytvoření krizového plánu a hurá do toho!

Neignorujte problémy

Organizace by neměla ignorovat problémy a doufat, že se situace vyřeší sama. Je důležité aktivně se zapojit do řešení situace a vysvětlit, co se stalo, a jak organizace situaci řeší.

To už známe ze známé písně, že „rádi píšem na cizí zeď“. Takže jakmile budete mít nastavenou správnou krizovou komunikační strategii, máte napůl vyhráno. Teď už víte, jak naložit s hejtry, a tak můžete pokračovat se čtením mých dalších článků třeba o tom, co nás v HR marketingu letos čeká.

Pokud si nejste jistí, že váš HR marketing využíváte naplno, přijďte na můj kurz! 

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek