Jsem naprosto nadšená tím, jak komplexně a dlouhodobě Policie ČR přistupuje k náborové kampani. Ne nadarmo zvítězili v jedné z kategorií letošních RA Awards! Nejdříve jsem zaznamenala letáčky ve vlacích LeoExpress, pak se mi začaly ukazovat reklamy online, zahlédla jsem billboard na metru Českomoravská, proklikala jsem si jejich kariérní stránky a jaký je můj dojem z toho všeho? Jedním slovem – fantazie! Až na pár malých háčků, ale k tomu se dostaneme.
TIP! Přečtěte si o 7 způsobech, kterými HR marketing zefektivní váš nábor.
Offline kampaň
Na začátek upozorňuji, že jsem nepátrala nijak cíleně, jaký komunikační mix Policie ČR v rámci náborové kampaně využívá. Dávám vám k dispozici jen ty materiály, které jsem já osobně zaznamenala.
Jako první upoutaly mou pozornost letáčky zavěšené na sedačkách vlaků LeoExpress. Chválím to, že na kreativách je zastoupena jak ženská tak mužská postava. Zobrazují také různé obory v rámci policie, a to od běžného strážníka až po ozbrojené složky. Dalším famózním nápadem je také claim – práce 158x jinak – který ve mně vyvolává flexibilitu ve spojení s jejich telefonním číslem. Za mě grafiky jednoznačně skvěle vytvořené, detailně promyšlené, zahrnují emoce, nemám co dodat! A umístění letáčků do vlaků? Geniální? Předpokládám, že jejich cílová skupina je velmi široká a různorodá a jejich rozsah práce a jednotlivých profesí je tak rozmanitý, že si mohou dovolit přistupovat k cílení kampaní takhle zeširoka.
Nativní reklama
Tady by se na grafice možná dalo ještě zapracovat, ale pro účely nativní reklamy vlastně proč ne. Fotka ve mně vyvolává pocit dramatu a akce. Rozhodně plní svůj účel a zaujala mě.
Text u reklamy vypadá poutavě a náborový příspěvek 75 000 Kč více než lákavě.
Zaznamenala jsem také nějaké reklamy na pozice Policie ČR, které byly inzerované ze stránky Bezpečná společnost. Ty byly velmi povedené, ale nestihla jsem si je vyscreenovat teď už dlouho nejsou aktivní.
TIP! Do roku 2025 bude generace Z představovat 27 % pracovní síly, proto je důležité si ji získat a udržet. Jak na to, se dozvíte zde!
Pokus o kariérku č.1
Jdeme se podívat, kam reklamy Policie ČR vedly zájemce o práci. Nevím jestli ještě teď, ale když jsem si kampaň proklikávala, tak vedla lidi nejdříve na nějakou oficiální a velmi sterilní stránku na doméně www.policie.cz. Jen opravdu bystrému oku neunikne odkaz na volné pozice a na kontaktní formulář. Vidíte ten prolink v obrázku vlevo? Nehledejte tlačítko, ale jen text s odkazem. Vidíte to? Ne? Pořád ne? Ani teď? Napovím vám, že je to nad tím embedovaným náborovým videem ve spodní části stránky.
Obávám se, že tady muselo být bounce rate někde blízko 90 % možná až 95 %. Jakmile se ale dostanete k patřičnému tlačítku, dostanete se na bombastickou kariérku nabor.policie.cz! (viz sekce – Fantastická kariérka č.2 níže)
Nepodařilo se mi teď na tuhle konkrétní stránku proklikat, ale našla jsem policie.cz/clanek/pridej-se-k-nam a tam bohužel zase odkaz na kontaktní formulář nebo kariérku chybí úplně. EDIT: Tak odkaz tam je, ale je formou toho velkého banneru, který jsem na první dobrou úplně přehlédla.
Fantastická kariérka č.2
Na to, jak mě první kariérka zklamala, ta druhá už je ale fantastická! Najdete ji na nabor.policie.cz a to už je jiná liga! Všimněte si toho videa v chatbotu! Moje HR marketérské srdce doslova plesá. Udělejte si čas a pročtěte si i ty texty. Tuhle stránku nejde nezbožňovat. Často ji uvádím jako příklad toho, jak se podstránky MAJÍ dělat.
Hned při vstupu na web vás přivítá poutavá fotku, jasný claim, zascrollujete dolů a tam už najdete výši průměrného platu po určitě odpracované době, výši náborového příspěvku atp. Naprosto souhlasím s tím, že to je to důležité, co rozhoduje o tom, jestli návštěvník stránky pokračuje do sekce pracovních inzerátů.
Následně se dostanete na skvěle zpracovaný rozcestník, kterému oboru nebo spíše které oblasti byste se chtěli věnovat, jestli cizinecké policii, ochranné službě nebo jiným oblastem.
Stránka pokračuje kariérním videem a jasným, krátkým a user-friendly formulářem! Tak to má být. Pro některé firmy by se hodilo více „okecávání“, co nabízíme, kdo jsme, co je naší misí, ale policie má zrovna to štěstí, že tohle tady každý ví.
Pokud čtenářům tento obsah nestačí, v pravém horním rohu najdete klasický přehled toho, co „nabízí“, co „požadují“ atp. Zkrátka každý si tam velmi rychle, snadno a intuitivně najde to, co hledá.
TIP! Sledování vývoje značky zaměstnavatele je v HR marketingu velice důležité. Podívejte se, jak na to, přímo tady!
Vítězné kariérní video v RA Awards 2022
Víte, že to byla právě Policie ČR, která se stala vítězem kategorie Kariérní video roku? A víte, kdo je inspiroval, aby se přihlásili? Nemohla jsem jim nedat vědět a různými oklikami se mi podařilo dopsat se kompetentní osobě. A hned si odnesli první místo. Přehrajte si video níže a bude vám jasné, proč zrovna tohle video zabodovalo u poroty na celé čáře! Pozor, možná se vám budou taky ježit chlupy na rukou jako mně.
Tak co vy na to? Z mého pohledu je toto video tak skvělé, protože má v sobě všechno: napětí, adrenalin, důvtip, akci a jsou tady zmíněná jak pozitiva tak negativa téhle práce. To je to, co já při propagaci nejvíce chválím, že jsou opravdu upřímní. Nehrají si na to, že je to prostě dokonalá práce snů. Nebojí se ukázat, že tam je to riziko, že někdy jsou ti zaměstnanci vyřízení a frustrovaní. Výborně! Díky za tu upřímnost!
TIP! Sociální sítě jsou dnes nedílnou součástí HR marketingu. Přečtěte si, jak je skvěle využijete pro efektivní nábor!
Bannery v LeoExpress
I v posledních měsících mě tato kampaň provází na každém kroku. Minimálně každé pondělí, když jedu do Prahy LeoExpressem. Podívejte se, jak se nenápadně připomínají, když se připojujete k wifi. Zapojit dopravní společnost byl geniální nápad vzhledem k široké cílovce, která je zajímá.
Poutavý remarketing
Líbí se mi také zpracování jednotlivých kreativ remarketingu. Grafiky jsou poutavé, graficky výrazně a snadno rozeznatelné. Nevidím ani jednu chybičku.
Možná jediná věc, kterou bych vytkla je, že mi trochu uniká URL stránky, kam bych se chtěla jít třeba později podívat, až by se reklama ztratila. Claim – Práce 158x jinak – je skvělý, ale až teď jsem si uvědomila, že je to vlastně to URL (www.prace158xjinak.cz), které vás stejně nakonec přivede na nabor.policie.cz.
TIP! HR marketing sebou nese různá rizika. Zajímá vás jaká? Přečtěte si o nich v tomto článku!
Outdoorová reklama
Doufám, že je ta fotka aspoň trochu čitelná. Můžete si všimnou zřejmě nové komunikační linky – „Každý jsme jiný, ale jedno máme společné. My jsme pražská policie.“ Grafiky je to hezky zpracované, možná bych přidala více modrého pozadí, jak jsme zvyklí v on-linu a mají trochu nešikovný systém sběru přihlášek, a to na e-mail krpa.nabor@pcz.cz. Absolutně bych si ten mail nezapamatovala. Možná bych volila jednodušší mailovou adresu, nebo odkazovala na nabor.policie.cz a telefonní číslo bych možná zvětšila.
Co dodat? Podle mého názoru by bývali měli získat na RA Awards podstatně více cen, protože takový balík aktivit a výstupů, která tahle náborová kampaň zahrnuje, to je prostě paráda. Těšit se můžete na rozhovor s marketingovým týmem Policie ČR, který má tuto kampaň na svědomí! Můžu vám dopředu jen prozradit, že jejich tým má pouze 3 členy a podívejte, jak skvělou kampaň vytvořili!
TIP! Chcete se dozvědět víc o HR marketingu a employer brandingu? Pokud ano, tak neváhejte a přihlaste se na mé zářijové školení!