Rizika HR marketingu

Pustili jste se do cíleného budování značky zaměstnavatele a začali s HR marketingem? Gratuluji! JENŽE jsou i situace a nesouladů, které mohou negativně ovlivnit účinnost HR marketingu. Co se vlastně může pokazit?

TIP! Ujasněte si, jak HR marketing může zefektivnit váš nábor.

Nesoulad s realitou a firemní kulturou

Pokud je vaše firemní kultura v rozporu s tím, jak je prezentována ve vašem kariérním videu nebo i kariérní stránce, může to vytvářet nejasnosti a zklamání kandidátů. Všechny vaše HR marketingové aktivity tvořte s reálným pohledem na značku zaměstnavatele. Navíc to může vést k rozčarování a dokonce i odchodu současných zaměstnanců.

Neefektivní cílení

Když špatně zvolíte vaši cílovou skupinu pro vaše náborové kampaně, nejenže nezískáte vhodné kandidáty, ale ještě vyhodíte vynaložené peníze víceméně z okna. A proto než se vůbec do kampaní pustíte, věnujte se důkladnému vydefinování, koho hledáte a na koho kampaně následně zacílíte. 

TIP! Nechte si poradit na mém školení s definicí cílové skupiny, výběrem kanálů a specifikací cílení pro vaše kolegy z marketingu.

Nesprávné použití kanálů

To může mít za následek mimo jiné nízký počet zobrazení a dosahu vašich reklam. Je důležité zvolit správné kanály, které osloví vaši cílovou skupinu resp. kde se vaše cílová skupina opravdu pohybuje, ať už se jedná o sociální sítě, veletrhy zaměstnavatelů, polepy na zastávkách MHD aj.

TIP! Inspirujte se mými tipy, jak můžete využít plný potenciál sociálních sítí pro vaše zviditelnění a budování značky zaměstnavatele.

Neúčinná komunikace s kandidáty

Nevhodná nebo dokonce žádná komunikace s uchazeči (i já s tím mám řadu zkušeností. V průměru se mi zpátky ozval 1 náborář z 10 nabídek, na které jsem reagovala) může způsobit ztrátu jejich zájmu a negativní dojem o vaší firmě. Je důležité mít jasnou a atraktivní komunikační strategii, která osloví uchazeče a pomůže budovat pozitivní obraz značky zaměstnavatele.

TIP! Spoustě negativních reakcí se dá předcházet. V opačném případě pro takové případy stanovte pravidla krizové komunikace.

Špatný inzerát a málo benefitů

Pokud váš inzerát a nabídka benefitů není dostatečně atraktivní a konkurenceschopná, můžete ztratit kvalitní talenty ve prospěch jiných firem. Je důležité pravidelně hodnotit a aktualizovat vaše zaměstnanecké benefity, aby odpovídaly očekáváním současných a potenciálních zaměstnanců.

Komplikovaný formulář

O tom jsem psala také už stokrát, jak zdlouhavé formuláře s mnoha odstavci ohledně souhlasu se zpracováním dat u některých firem vídám.

U jednoho klienta, kde jsem pomáhala s náborem modrých límečků, se náborářky hrozně divily, že jim kandidáti reagují na pracovní nabídky výhradně přes Facebook, když byla funkce Jobs ještě možná. Aby taky ne? Jejich formulář na webu byl tak děsivý s takovou spoustou povinných polí, že i já bych se lekla a hodně přemýšlela, jestli mi ten čas strávený nad formulářem za tu práci vůbec stojí.

TIP! Jak co nejrychleji dát vašim potenciálním kandidátům, že nabíráte? Máte tyto možnosti

Negativní reputace

Pokud vaše firma má negativní pověst nebo byla zapletena do kontroverzních událostí, může to negativně ovlivnit zájem uchazečů o práci ve vaší organizaci. Je důležité aktivně pracovat na vylepšování pověsti firmy, transparentnosti a řešení případných problémů.

Nedostatečné sledování výsledků

Pokud nebudete pravidelně sledovat a analyzovat výsledky svých HR marketingových aktivit, nebudete vědět, co funguje a co ne. Je důležité mít systém sledování a vyhodnocování účinnosti vašich kampaní, abyste mohli provádět potřebné úpravy a zlepšení.

TIP! Sledujte mě na LinkedIn a klikněte na mém profilu na zvoneček, aby vám už neutekly žádné mé novinky a tipy na účinný HR marketing

Nereálné sliby

Pokud ve vašich HR marketingových aktivitách slibujete věci, které nedokážete splnit, může to vést k rozčarování a nedůvěře uchazečů. Je důležité prezentovat svou firmu a pracovní prostředí tak, jak to skutečně je, a nešířit nereálná očekávání.

TIP! Jaká je vlastně role HR v Recruitment marketingu? Za co je zodpovědný marketing a za co HR?

Nedostatek diverzity a inkluzivity

Pokud vaše náborové kampaně nedostatečně zohledňují rozmanitost, může to odradit uchazeče, kteří chtějí pracovat v různorodém a inkluzivním prostředí. Je důležité zajišťovat, aby se vaše zprávy a obrázky promítaly různé perspektivy a vytvářely prostor pro všechny.

Nefunkční webové stránky

Pokud máte nedostatečně funkční a uživatelsky přívětivé webové a zejména kariérní stránky, může to odradit uchazeče od odeslání žádosti o práci. Je důležité zajistit, aby vaše technologické nástroje byly snadno použitelné a přístupné.

TIP! Odebírejte můj newsletter a každý měsíc vám do mailu přistane nová várka mých tipů a doporučení.

Nepřiměřené náklady

Příliš vysoké náklady, které nepřináší zajímavé kandidáty, mohou negativně ovlivnit rozpočet a efektivitu vaší firmy. Je důležité pečlivě plánovat a správně alokovat zdroje na základě analýzy a strategie.

Faktorů, které se můžou zvrtnout je kupa. Mým hlavním doporučením je nejen propracovaná produkce jednotlivých aktivit a výstupů, ALE hlavně nepodceněná fáze příprav! To zahrnuje důkladné definování firemních hodnot, mise, vize, cílů, strategie, EVP a specifikace krizové komunikace pro případ, že by vznikly konflikty nebo kontroverzní situace ohledně citlivých témat souvisejících s vaší firmou.

To je jen několik faktorů, které je třeba zohlednit PŘED spuštění HR marketingových aktivit. Ve skutečnosti je jich mnohem, mnohem víc. Detailněji se tomu budu věnovat v některém z dalších článků. Sledujte mě!

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek