Pinterest není standardní sociální platformou a ani nemá tak silnou fanouškovskou základnu jako třeba Facebook, Instagram, nebo YouTube. Přesto může být podstatným zdrojem návštěv vašeho webu. Mrkněte, proč si to myslím.
Základní informace o Pinterestu
Pinterest není v online světě žádným nováčkem. Byl založen v roce 2010.
Je to vizuální vyhledávač a slouží uživatelům hlavně jako místo pro sbírání tipů, nápadů a inspirace zejména v oblasti designu, domácnost, styl, receptů a mnoha dalších, a to ve formě fotek neboli „pinů“. Disponuje parádní funkcí nástěnek, kam si můžete ukládat a tématicky rozdělovat jednotlivé piny. Jakmile si oblíbíte další pin, jen kliknete na tlačítko „uložit“ a zařadíte si ho do příslušné nástěnky.
Pinterest pro vás vybírá na domovské stránce takové piny, které by vás mohly zajímat na základě vaší dosavadní aktivity. Dalším způsobem, jak vyhledávat piny, je standardní zadávání klíčových slov ve vyhledávacím poli.
Já sama jsem k Pinterestu reálně přišla až ve chvíli, kdy jsem začala rekonstruovat byt a dům. Mrkněte vpravo, jak vypadá moje sada nástěnek.
Pinterest v číslech
Pojďme se podívat, jak si Pinterest stojí u svých uživatelů podle serveru dustinstout.com:
- Počet aktivních uživatelů Pinterestu se pohybuje kolem 300 až 350 milionů.
- Běžně uživatelé na Pinterestu tráví 14 minut denně.
- Najdete tam cca 175 miliard pinů.
- Uživatelé si na Pinterestu založili asi 1 miliardu nástěnek.
- Pozor! Podle statistik denně navštíví Pinterest až 2 miliony lidí, kteří si ukládají své nákupní piny na nástěnky, třeba formou wishlistu. Šikovný nápad pro eshopy.
- 70 % uživatelů Pinterestu jsou ženy.
Porovnání s ostatními platformami
Obrázek vpravo ze serveru financesonline.com, (z roku 2019) jednoznačně demonstruje, že leaderem v sociálních sítích a platformách v počtu aktivních uživatelů je Facebooku následovaný YouTube, Instagramem a TikTokem. Pinterest je až na posledním místě.
Efektivní zdroj referralu
Jako uživatel oceňuji Pinterest pro svou přehlednost, uspořádanost a obrovské množství inspirace ohledně designu, vybavení bytu, doplňků z korálku a mnoho dalšího.
Jako markeťák ale vnímám obrovský význam Pinterestu v tom, jaké množství referrals, neboli návštěv z odkazujících se zdrojů vám může na web přivést.
Server smperth.com uvádí podle lo loňských dat, že je to právě Pinterest, který přivádí na web o 33 % více referral návštěv, než leader na poli sociálních sítí – Facebook.
TIP! Jestli tápete v tom, jak tvořit zajímavý obsah na Pinterestu, přečtěte si několik tipů, jak na to.
Mrkněte taky na rady, jak se popasovat se SEO na Pinterestu.
Ať už rekonstruujete dům, hledáte nápady na svatební dekorace, květiny, šaty, nebo jen tak hledáte nějakou vizuální inspiraci, Pinterest je pro tohle skvělé místo. Navíc pokud Pinterest zařadíte do svých kanálů na propagaci vaší značky a produktů, můžete si podstatně navýšit počet návštěv webu nejen formou referrals.
Jestli spouštíte nový web, přečtěte si moje doporučení, jak přivést první návštěvníky webu jak placenou, tak neplacenou formou!